Privacy Reglement

Privacy Reglement

Uw persoonsgegevens
Wanneer u onder behandeling bent bij Fysiotherapiepraktijk De Graven Esch willen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn. Wij zullen diverse gegevens van u vragen. Dit is noodzakelijk om u goed te kunnen begeleiden. Uiteraard gaan we zeer zorgvuldig met uw gegevens om. Om ervoor te zorgen dat alle medewerkers binnen De Graven Esch op dezelfde manier met uw gegevens omgaan, hanteren we een privacyreglement.

Waarom is een privacyreglement nodig?
In de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de Wet Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) staan regels opgenomen over het gebruiken van persoonsgegevens. Het gaat om regels over bijvoorbeeld de verwerking van persoonsgegevens, wie deze gegevens mag inzien en aan wie de gegevens verstrekt mogen worden. Fysiotherapiepraktijk De Graven Esch heeft in haar privacyreglement, gebaseerd op de WBP en de WGBO, vastgelegd hoe dit uitgevoerd wordt. U kunt ervan uitgaan dat Fysiotherapiepraktijk De Graven Esch zorgvuldig met uw gegevens omgaat, dat deze nauwkeurig vastgelegd worden en dat er niet meer gegevens van u gevraagd worden dan noodzakelijk. Ook hebben medewerkers die uw gegevens mogen inzien en verwerken een geheimhoudingsplicht.

Privacyreglement
Voor het benaderen van de patiëntgegevens geldt, dat:

  • De behandelend fysiotherapeut de gegevens onderhoudt en een collega alleen met reden, zoals vervanging, intercollegiale toetsing, e.d. inzage heeft in het patiëntendossier.
  • De gegevens voor de fysiotherapeuten beschikbaar zijn via de computer. Bij het verlaten van de computer worden de gegevens door de fysiotherapeuten afgeschermd, zodat zij niet ingezien kunnen worden door anderen.
  • Bij eventuele overdracht aan een andere zorgverlener alleen na toestemming van u de rapportages opgestuurd worden. Uw goedkeuring wordt afgevinkt in het dossier.
  • Indien overleg met de verwijzer plaatsvindt, dit altijd geschiedt in overleg met u. Uw goedkeuring wordt afgevinkt in het dossier.
  • Het niet is toegestaan dat u de computer bedient, zodat u geen toegang heeft tot andere patiëntgegevens.
  • Uw patiëntgegevens minimaal 15 jaar tot na de laatste behandeldatum worden bewaard en dat schriftelijke stukken na deze periode worden versnipperd of worden vernietigd door een gecertificeerde instelling.